Mikkelin Musiikkijuhlat

Tapahtumamarkkinointia verkossa, printissä ja kadunvarsilla

Mikkelin Musiikkijuhlien markkinointikumppanina saimme toteuttaa monipuolisia markkinointikampanjoita kesän 2023 festivaalille. Potentiaalisten konserttivieraiden tavoittamisen ytimessä olivat digi- ja somekampanjat, ulkomainonta sekä printtimainonta.

Mikkelin Musiikkijuhlien vuoden 2023 Licence to Love -teeman ohjelmiston markkinointi käynnistyi toden teolla huhti-toukokuussa. Brändikampanjaa seurasivat lehtimainokset Helsingin Sanomissa ja seudun kesälehdissä sekä eri konserttien digi- ja somekampanjat. Mikkelin katukuvassa Musiikkijuhlat näkyivät lisäksi ikkunajulisteissa ja valotauluilla.   

Musiikkijuhlat on ollut erittäin tyytyväinen yhteistyöhön. Kixitillä on ammattimainen, tehokas ja luova ote kokonaisvaltaiseen markkinointiin, ja olemme saaneet paljon hyviä ehdotuksia siitä, miten konserttejamme ja festivaalia kannattaa markkinoida kustannustehokkaasti. Kixit ei ole meille vain mainos/markkinointitoimisto, vaan kumppani, jonka kanssa teemme aitoa yhteistyötä mukavien ihmisten kanssa.

– Mikko Leppänen, festivaalijohtaja

Banneri-, natiivi- ja some-kampanjat tukivat toisiaan

Käynnistimme brändikampanjan Musiikkijuhlien tarjonnasta samaan aikaan pyörineillä ohjelmallisen ostamisen bannerikampanjalla sekä natiivikampanjalla näkyvyyden maksimoimiseksi. Natiivikampanjan artikkeliin saimme henkilökohtaista otetta musiikkijuhlien taiteellisen johtajan, Erkki Lasonpalon, vinkeillä seudulle matkaaville. Eri digikampanjoiden kombinaatiolla potentiaaliset kohderyhmät tavoitettiinkin hyvin. 

Konserttimyyntiä vauhditettiin kevään ja kesän kuluessa useammilla bannerikampanjoilla sekä taktisilla somekampanjoilla, joita kohdennettiin erilaisille yleisöille. 

Printtimainonnalla näkyvyyttä sekä pääkaupunkiseudulla että paikallisesti

Helsingin Sanomien etusivulle sekä paikallisiin kesälehtiin teimme mainokset Musiikkijuhlien laajasta ohjelmistosta. Länsi-Savo -lehden liitteeksi taitoimme Sävelkukka-lehden, jossa konserttiohjelmiston lisäksi toimme esiin paikallisten yritysten tarjontaa copywriterimme kirjoittamissa artikkeleissa. 

Painotuotteina teimme lisäksi ikkunajulisteita, Mikkelin Musiikkijuhlien ohjelmistoesitteen sekä flyerin.

Brändi-ilme ja verkkosivut

Musiikkijuhlien sivuille päivitimme ajankohtaista sisältöä kevään ja kesän kuluessa suomeksi ja englanniksi. 

Lue lisää Mikkelin Musiikkijuhlille uudistamistamme brändi-ilmeestä sekä verkkosivuista